Rodzina w kryzysie, czyli 10-letnie kombi z dieslem
Autorem artykułu jest Tomasz Kowal
Kiedy rodzina się powiększa, nadchodzi czas na sprzedaż motocykla tudzież trzydrzwiowego Civica i zakup nowego (w znaczeniu "nowszego niż poprzednie") auta. Dla rodziny idealne wydają się auta klasy średniej (segment D).
Mając na uwadze wciąż niewysoką zasobność portfela przeciętnego Polaka oraz oznajmiany w mediach raz na jakiś czas kryzys, skupimy się autach 10-letnich, aby zaoszczędzić możliwie dużo środków. Dodatkowo, ze względu na dużą masę auta kombi z segmentu D, wybieramy diesla. Poniżej zaprezentowaliśmy zestawienie cen samochodów, które spełniają kryteria rodzinnego kombi. Wszystkie ceny dotyczą aut z silnikem wysokoprężnym oraz wyprodukowanych w roku 2002.
Auta zostały uszeregowane od najtańszego do najdroższego.
Nazwa samochodu | Średnia cena samochodu |
Peugeot 406 | 11 100 |
Citroen C5 I | 11 600 |
Renault Laguna II | 12 100 |
Ford Mondeo Mk3 | 12 300 |
Toyota Avensis I | 15 200 |
Nissan Primera | 15 800 |
Volkswagen Passat B5 | 18 900 |
Volvo V70 | 20 000 |
BMW Serii 3 | 21 300 |
Audi A4 | 24 100 |
Mercedes C-Klasa | 24 900 |
Najtaniej można kupić samochody marek francuskich. Ranking otwiera Peugeot 406 - warto jednak pamiętać, że jest to auto generacyjnie starsze niż większość z pozostałych propozycji i w 2004 zakończono jego produkcję. Następne w kolejności propozycje to Citroen C5 i Renault Laguna II, auta bardzo nowoczesne (jak na swój wiek), a w przypadku Citroena jednocześnie jedno z największych. Ich niewysoka cena jest prawdopodobnie spowodowana obiegową opinią o awaryjności tych modeli. Niska cena samochodu może się jednak okazać warta podjęcia ryzyka - nawet jeżeli coś się zepsuje, będziemy mieli oszczędności na niewielkie naprawy. Zaskoczyć może niewysoka cena Toyoty Avensis. Należy zwrócić uwagę, że chodzi o pierwszą generację tego modelu, a więc auto już dość przestarzałe (podobnie jak Peugeot 406). Końcówka rankingu to marki z segmentu premium - tutaj oprócz za miejsce, płacimy także za prestiż. Spośród aut premium najniższa jest cena Volvo V70. Jest to auto również znacznie większe niż niemieccy konkurenci Mercedes i BMW, których auta mimo najwyższej ceny są jednocześnie jednymi z najmniejszych w zestawieniu. Zgodnie z oczekiwaniami, najdroższy w rankingu okazuje się Mercedes.
Pozostawiamy czytelnika z trudnym wyborem - mimo że wszystkie wymienione auta spełniają kryterium rodzinnego, dużego kombi oraz są w tym samym wieku, to ich ceny mogą się różnić nawet dwukrotnie.
---Tomasz Kowal
Cenauta - Ceny samochodów
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz